جدیدترین محصولات

سنسورهای تشخیص حرکت در اتوماسیون منازل

سنسورهای تشخیص حرکت در اتوماسیون منازل

استفاده از تشخیص حرکت به‌عنوان سنسور به سیستم‌های اتوماسیون منازل امکان می‌دهد تا به‌صورت خودکار همه‌چیز اتفاق بیافتد. سنسور تشخیص حرکت می‌تواند با ورود شما به منزل چراغ را روشن کند، دوربین ضبط گردد، هشداری ارسال شود و … . این سنسورها می‌توانند به چشم و گوش اتوماسیون شما تبدیل شوند.

نحوه عملکرد

بسیاری از تشخیص‌دهنده‌های حرکت مدرن از سنسور PIR (مادون‌قرمز کنش پذیر) استفاده می‌کنند. به این معنا که حرکت در این شرایط معیار واکنش دستگاه نیست بلکه نور مادون‌قرمز (حرارت) یا تغییراتی در سطح گرما اندازه‌گیری می‌شود.
تشخیص‌دهنده‌های PIR سطح دمای محیط را اندازه‌گیری کرده و در صورت تغییر سریع میزان حرارت آن را یک حرکت تفسیر می‌کند. اینکه سرعت تغییر تا چه میزان باشد قابل تنظیم بوده و به میزان حساسیت سنسور بستگی دارد. این دستگاه‌ها حساسیت کمتری به حرکت‌های آهسته یا نزدیک شدن اشیا دارند و رنج تشخیص آن‌ها بین 8 تا 11 متر است.
تشخیص‌دهنده‌های حرکت در حالتی بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند که جسمی گرم از مقابل آن‌ها عبور کند مانند زمانی که کسی قدم می‌زند.
در برخی مواقع ممکن است آلارم های اشتباهی دریافت کنید، این مورد به دلیل قرارگیری سنسور در نزدیکی گرماساز یا شومینه باشد که می‌توانید با تغییر مکانی از اختلال با این منابع جلوگیری کنید.

اتوماسیون خانگی

سنسورهای تشخیص حرکت بخشی حیاتی از خانه محسوب می‌شوند و در کلیه فناوری‌های خانه هوشمند از آن استفاده شده است. کاربرد معمول این سنسورها روشن کردن لامپ‌ها در اتاق، تنظیم درجه ترموستات یا هشدار سیستم امنیتی در صورت ورود غیرمجاز است.
معمولاً به‌صورت وایرلس بوده و با تکنولوژی‌های مختلف Z-Wave و وایفای سازگار هستند. شرکت دی-لینک نیز با به‌کارگیری از این فناوری‌ها آرامش را برای خانه‌های امروز به ارمغان آورده و با فراهم نمودن قابلیت‌های ویژه، به عضوی جدایی‌ناپذیر از خانه‌ها تبدیل شده است.
برخی از مدل‌های محبوب دی-لینک در ادامه ذکر شده است:

بازگشت به لیست