تکنولوژی

تکنولوژی اتصال هوشمند

تکنولوژی اتصال هوشمند

همان‌طور که می‌دانید روتر اولترا وایفایAC3200 DIR-890L بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چه از لحاظ کارایی و چه از نظر طراحی و زیبایی؛ اما آنچه این روتر را متمایز می‌سازد تنها زیبایی نیست بلکه علاوه بر سه بانده بودن، تکنولوژی اتصال هوشمند بکار گرفته شده در آن است.

Smart Connect یا اتصال هوشمند چیست؟

همان‌طور که از نام این تکنولوژی پیداست، با اتصال یک دستگاه به روترتان، به‌صورت هوشمندانه دستگاه شما را تشخیص داده، باندی با بهترین اتصال برایتان فراهم کرده و سپس به آن متصل می‌شود. این مسئله به دو روش می‌تواند به شما کمک کند:

  • اتصال دستگاه‌ها به باند فرکانسی وایفای مناسب

تشخیص باند وایفای مناسب کار آسانی نیست، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باند 5GHz بهتر است زیرا تداخل کمتری برای فعالیت‌های نیاز به پهنای باند بالا مانند گیمینگ فراهم می‌کنند اما زمانی که پای گوشی‌های نسل‌های قدیمی و تبلت ها یا لوازم‌خانگی هوشمند و دوربین‌های وایفای در میان باشد باند 2.4GHz انتخاب عاقلانه‌تری است؛ بنابراین می‌توانید باند 5GHz سریع‌تر را به دستگاه‌هایی اختصاص دهید که واقعاً به آن نیاز دارند.

  • توازن دستگاه‌ها در سه باند فرکانسی

زمانی که دستگاه جدیدی به شبکه افزوده می‌شود با این تکنولوژی می‌توانید مطمئن باشید که بار اضافی بر روی هیچ باندی ایجاد نخواهد شد.

تکنولوژی اتصال هوشمند

SSID

با روتر سه بانده ای مانند AC3200، قابلیت اتصال هوشمند کمکی بزرگ است در صورتی تنها یک SSID به هر باند بیسیم اختصاص دهید. بدون اتصال هوشمند نیاز به ساخت سه SSID متفاوت دارید، برای هر باند ایجاد یک SSID. همچنین باید به خاطر داشته باشید که چه دستگاه‌هایی روی چه باندی هستند تا در صورت اتصال دستگاه جدید آن را هر بار به باند مشابه اضافه نمایید. بدون اتصال هوشمند باید به‌صورت دستی به رابط کاربری روتر مراجعه کنید و دستگاه‌ها را از هر باند قطع کرده و به باند مناسب دوباره متصل کنید.
اتصال هوشمند هر دستگاه را با بهترین اتصال ممکن و کمترین تراکم به شبکه متصل می‌کند، الگوریتم داخلی آن به نحوی است که میان دستگاه‌های جدید تعادل برقرار کرده و عملکردی بدون لگ با تغییر دستگاه‌ها میان باندها در اختیارتان قرار می‌دهد. با این روش دستگاه‌ها به‌آسانی متصل شده و با عملکرد کیفی مناسب به‌صورت خودکار تحت شبکه درمی‌آیند.

بازگشت به لیست