تکنولوژی

دکمه ریست چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کنید؟

دکمه ریست دی لینک

در بیشتر محصولات دی-لینک دکمه ریست وجود دارد اما این دکمه دقیقاً چه‌کاری انجام می‌دهد و چه زمانی باید از آن استفاده کنید؟
دکمه ریست معمولاً در پشت دستگاه‌هایی چون روترها، دوربین‌های وایفای و پاورلاین ها قرار دارد و با استفاده از یک گیره کاغذ و خم کردن آن به شکل زیر می‌توانید این دکمه را فشار دهید.
اما تا زمانی که به مشکل برنخورده‌اید از این دکمه استفاده نکنید زیرا کلیه تنظیماتی که تابه‌حال بر روی دستگاه خود انجام داده‌اید به حالت پیش‌فرض بازگردانده می‌شود (مانند راه‌اندازی شبکه وایرلس بر روی روتر یا زمان‌بندی سنسور تشخیص حرکت و دریافت هشدارهای دوربین).
درصورتی‌که قادر به تغییر رمز عبور شبکه‌تان نبودید و یا قصد داشتید که کلیه تنظیمات دستگاه خود را پاک کنید و سایر روش‌های عیب‌یابی را امتحان نموده و به جواب نرسیدید این دکمه را فشار دهید.

راه درست برای ریست کردن دستگاهتان چیست؟

دستگاه را به برق بزنید (LED باید سبز باشد) گیره کاغذ یا هر ابزار مناسب دیگری را برداشته و دکمه ریست را 10 ثانیه نگه دارید. دستگاه به‌صورت خودکار ریبوت می‌شود و پس از حدود یک دقیقه تنظیمات پیش‌فرض کارخانه را بر روی دستگاه خواهید داشت به این معنا که باید از ابتدا لاگین کرده و تنظیمات را طبق دفترچه راهنما انجام دهید.

بازگشت به لیست