اخبار تکنولوژی

محصولات جدید Huawei با پشتیبانی از HarmonyOS 2

harmonyos
در جهان تکنولوژی چه می گذرد!

اخبار و رویدادها

با ما همراه باشید با اخبار علم و تکنولوژی در جهان

محصولات جدید Huawei با پشتیبانی از HarmonyOS 2

hamonyos

نزدیک به 100 نوع دستگاه از هارمونی OS پشتیبانی می کنند

در 2 ژانویه سال 2021، در شهر شنزن چین، هوآوی، گستره ای از گوشی های هوشمند، ساعت مچی های هوشمند و تبلت که از HarmonyOS 2.0 پشتیبانی می کنند رونمایی شد. در این میان این دستگاه ها، نسخه جدید سری هوآوی Mate 40، هوآوی Mate X2، هوآوی Watch 3 و هوآوی Matepad Pro نیز حضور داشتند.

در این رویداد، هوآوی، از نسل بعدی گوشهای بلوتوث بی سیم نویزگیر فعال (ANC) خود، یعنی FreeBuds 4 و دو مانیتور رده بالای HUAWEI MateView و HUAWEI MateView GT را معرفی کرد. همچنین هوآوی اعلام کرد که تقریباً 100 دستگاه دیگر هواوی – از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها – به HarmonyOS 2 ارتقا خواهند یافت.

دستگاه های هوشمند، بیش از هر زمان دیگری در زندگی ما وجود دارند؛ اما ارتباط و هماهنگی آنها با یکدیگر اغلب هوشمندانه نیست. HarmonyOS برای حل این مشکل طراحی شده است. به عنوان یک سیستم عامل نسل بعدی برای دستگاه های هوشمند ، HarmonyOS یک زبان مشترک برای اتصال و همکاری بین انواع مختلف دستگاه ها فراهم می کند و تجربه راحت تر، روانتر و ایمن تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال، می تواند منابع سخت افزاری چندین دستگاه (هارمونی OS) متصل به هم را با یکدیگر ادغام کند تا نیاز های کاربر را در لحظه برطرف سازد.

برای توسعه دهندگان نرم افزار، هارمونی OS، امکان توسعه بین پلتفرم های دستگاه های مختلف را فراهم می کند که امر، باعث راحتی چندین برابری توسعه ی نرم افزار می شود.

سری HUAWEI WATCH 3: یک دستیار هوشمند مستقل و قدرتمند

پرچمدار جدید ساعت هوشمند Huawei، سری HUAWEI WATCH 3، تعریف جدیدی از ساعت مچی هوشمند را ارائه کرده است. این ساعت شیک دارای صفحه شیشه ای خمیده، قاب فولادی ضد زنگ 316L و یک تاج چرخشی کاملاً جدید 3D که سطوح مختلف فشار را حس و در پاسخ به ورودی کاربر بازخورد لمسی را فراهم می کند. همچنین سری HUAWEI WATCH 3 به شما امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی و گوش دادن به موسیقی را با استفاده از همان شماره تلفن و برنامه داده تلفن هوشمند خود می دهد.

سری HUAWEI WATCH 3 با قابلیتی که هارمونی OS فراهم کرده است، با تلفن های هوشمند Huawei ادغام می شود و به عنوان یک دستیار سفر چند منظوره عمل می کند. داده ها مستقیماً از تلفن هوشمند به مچ دست شما منتقل شده و تمام اطلاعات مربوط به پروازو فرودگاه را در یک نگاه سریع در دسترس شما قرار می دهد؛ بنابراین دیگر هرگز نگران از دست دادن پرواز خود نخواهید بود.

سری HUAWEI WATCH 3 همچنین مانند یک مربی تناسب اندام حرفه ای عمل کرده که بیش از 100 حالت تمرین ورزشی را پشتیبانی می کند. علاوه بر طیف گسترده ای از امکانات مربوط به ورزش و سلامت، می تواند درجه حرارت پوست را با یک سنسور دمای جدید با دقت بالا کنترل کند. همچنین از قابلیت تشخیص سقوط و عملکردهای SOS (درخواست کمک اورژانسی) پشتیبانی کرده تا از جان شما محافظت کند.

HUAWEI WATCH 3 Pro از دوام باتری فوق العاده بالایی برخوردار است که در حالت هوشمند، پنج روز و در حالت نگهداری شارژ، 21 روز به طول می انجامد. HUAWEI WATCH 3، به نوبه خود، شارژ خود را تا سه روز در حالت هوشمند و تا 14 روز در حالت نگهداری شارژ، نگه می دارد.

huawei watch 3
huawei matepad pro

HUAWEI MatePad Pro: تبلتی که مرزهای خلاقیت را جا به جا کرده است

HUAWEI MatePad Pro جدید از نمایشگر 12.6 اینچی خیره کننده OLED FullView با نسبت نمایشگر به بدنه 90٪ برخوردار است که بالاترین میزان در بین تمام تبلت های موجود در بازار است. صفحه نمایش، دارای اختلاف رنگ ΔE کمتر از 0.5 می باشد که باعث شده یک تصویر واضح و دقیق با رنگ ارائه دهد و کیفیت آن با نمایشگرهای حرفه ای برابر باشد. HUAWEI MatePad Pro همچنین دارای نسبت کنتراست فوق العاده بالا 1.000.000: 1 است و از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند.

HUAWEI MatePad Pro به چیپ ست های سری Kirin 9000 مجهز شده و عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. این تبلت، با پشتیبانی از قابلیت توزیع داده ها و  زمان بندی کارهای HarmonyOS ، می تواند همزمان با تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی کار کرده و عملکرد شما را دو برابر کند.

HUAWEI MatePad Pro همچنین از همکاری چند صفحه ای با رایانه ها پشتیبانی می کند. این تبلت می تواند در حالت Mirror به یک صفحه نقاشی و در حالت Extend به یک مانیتور تبدیل شود. این برنامه همچنین از کشیدن و رها کردن فایل میان دستگاه پشتیبانی می کند و تجربه چند دستگاهی کارآمد و مشترک را ارائه می دهد.

نسل دوم HUAWEI M-Pencil همراه با HUAWEI MatePad Pro رونمایی شد. قلم هوشمند جدید، دارای یک نوک پلاستیکی پوشش داده شده برای نوشتن با دقت بالا و تاخیر بسیار کم است که به طور دقیق بین 4096 سطح نیرو را از هم متمایز می کند. HUAWEI M-Pencil از FreeScript پشتیبانی می کند که نوشته را در هر لحظه به متن دیجیتال تبدیل می کند. علاوه بر این، تعاملات هوشمندانه مانند دو بار ضربه برای تغییر، شکل فوری (Instant-Shape) و میز فوری (Instant-Tablet)، نوشته ی دستی را بی طبیعی تر می کند تا متناسب با گردش کار منحصر به فرد شما باشد.

یک تجربه تعاملی کاملاً جدید: استفاده آسان تر و هوشمندتر

تعامل چند دستگاهی با HarmonyOS، کار با چندین دستگاه را به سادگی کار با یک دستگاه ساده می کند. کنترل پنل جدید از ویژگی کشیدن-رها کردن و یکپارچگی بصری پشتیبانی می کند که به کاربران اجازه می دهد بر اساس نیاز خود، آزادانه دستگاه های مورد نظر را به یکدیگر وصل کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فایل ویدیوئی را در تلوزیون تماشا کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که Control Panel را باز کرده و آیکون تلوزیون را به آیکون موبایل خود بکشید و فیلم مستقیماً از موبایل شما به تلویزیون می پرد. اگر HUAWEI FreeBuds 4 خود را پوشیده اید، می توانید آیکون هندزفری را به سمت نماد موبایل بکشید؛ در این زمان، فیلم در حالی که صدای خود را از طریق FreeBuds تغییر مسیر می دهد، روی صفحه هوشمند شما پخش می شود. این فقط یکی از نمونه های تجربه تعاملی هارمونی OS است.

HarmonyOS 2 به اپلیکیشن ها اجازه می دهد بدون اینکه نیازی باشد آنها را روی هر یک از دستگاه هایتان نصب کنید ، به راحتی و در هر دستگاهی حرکتشان بدهید تا همه اطلاعات و خدمات در هر زمان که لازم باشند در دسترس قرار بگیرند. در هر دستگاهی که بخشی از سیستم Super Device (یکپارچگی هارمونی OS) باشد، می توانید کار های در حال انجام در همه دستگاه های دیگر را مشاهده کنید. اگر نمایشگر بزرگتری برای بازی های موبایل می خواهید، می توانید به راحتی بازی را به HUAWEI MatePad Pro خود منتقل کنید تا بیشتر لذت ببرید.

رابط کاربری صفحه اصلی جدید HarmonyOS بیش از هر زمان دیگری ساده و منظم تر است. در این پنل، می توانید برای خود، ابزارک سرویس (Service Widget)، که شما را از باز کردن خود اپلیکیشنها بی نیاز می کند، با چند حرکت ساده ایجاد کنید و سریع تر و راحت تر با اپلیکیشن ها کار کنید. از نظر زیبایی بصری، قلم HarmonyOS Sans و انیمیشن های رابط کاربری که به طور ویژه طراحی شده اند، یک تجربه کاربری ثابت را در تمام دستگاه های هارمونی OS ارائه می دهند.

HUAWEI HiLink نیز به HarmonyOS Connect ارتقا یافته است و دستگاه های غیر هوآوی بیشتری را می تواند به ویژگی های هوشمند هارمونی OS متصل کند. دستگاه های خانگی هوشمند با یک لمس به موبایلتان متصل می شوند: روی موبایل خود روی فر هوشمند Midea که از HarmonyOS Connect پشتیبانی می کند ضربه بزنید و یک دستورالعمل را انتخاب کنید تا بلافاصله غذایتان آماده شود. با یخچال های Haier که به طور خودکار دما را بر اساس نوع غذایی که ذخیره می کنید تنظیم می کنند، می توانید مواد باقی مانده خود را برای مدت طولانی نگه دارید.

 

huawei harmony
harmony security

عملکرد جامع برای حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر

HarmonyOS 2 حتی روانتر از آخرین نسل EMUI است. یک تلفن HarmonyOS 2 می تواند سرعت خواندن / نوشتن را مشابه سرعت موبایل جدید پس از 36 ماه استفاده، حتی با وجود فضای ذخیره سازی بسیار اندک در دستگاه، حفظ کند. HarmonyOS 2 برنامه های باز شده را در پس زمینه اجرا می کند تا کارهای شما همیشه از محل توقف در دسترس باشد. حتی اگر ده ها برنامه دیگر باز داشته باشید، می توانید به آخرین اقدام یا صفحه یک اپلیکیشن برگردید. به عنوان مثال، اگر در یک برنامه خرید بودید و به محصولی نگاه می کردید، سپس برای ارسال پیام به دوست خود به برنامه دیگری مراجعه کرده و سپس مرورگر خود را برای جستجوی چیز دیگری باز کردید، اکنون می توانید به آخرین صفحه ای که بودید بازگردید بدون هیچ مشکلی در برنامه خرید خود مرور کنید. علاوه بر این ، شما می توانید با یک دستگاه مبتنی بر HarmonyOS 2 از ماندگاری بیشتر باتری لذت ببرید. پس از ارتقا به HarmonyOS 2 ، HUAWEI Mate 40 Pro می تواند بازی Game for Peace را به مدت 5.1 ساعت متوالی اجرا کند.

 

هوآوی متعهد به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر است. HarmonyOS بر اساس استاندارندهای امنیتی و حریم خصوصی موجود در EMUI ساخته شده است. اصل طراحی هوآوی این است که اطمینان حاصل کند تنها فرد مناسب می تواند با دستگاه مناسب به داده های صحیح دسترسی داشته باشد. امنیت هر دسترسی به هر دستگاه و همچنین امنیت هر عمل ذخیره سازی، انتقال و استفاده از داده ها را در همه دستگاه ها تأمین می کند. سناریوها هنگامی که احراز هویت مشارکتی چند دستگاه فعال می شود، کاربران می توانند قفل تلفن های خود را با ترکیبی از تشخیص چهره در تلفن هوشمند خود و یک بررسی ویژه که اطمینان می دهد ساعت کاربر، متصل به تلفن است، باز کنند.

 

علاوه بر این ، HarmonyOS داده های کاربر را بر اساس موضوع، مدیریت و از دستگاه ها بر اساس سطح حساسیت، محافظت می کند و آستانه های امنیتی خاصی را برای دستگاه های متصل به هم تعیین می کند. فقط دستگاههایی که از شرایط امنیتی سختی برخوردار هستند می توانند به داده های مربوط به سطح امنیتی آنها دسترسی داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که کاربران می توانند با خیال راحت واقعی از ویژگیهای همکاری چند دستگاه استفاده کنند. برنامه های HarmonyOS در طول توسعه، انتشار، نصب و استفاده از آزمایش دقیق می گذرند تا اطمینان حاصل کنند که تجربه ای ایمن را در یک اکوسیستم تمیز ارائه می دهند.

 

ریچارد یو، مدیر اجرایی و مدیرعامل گروه تجارت مصرف کننده هوآوی می گوید: “این روزها توسط دستگاه های هوشمند بیشتر و بیشتر احاطه شده ایم و اکنون در جهانی هستیم که همه چیز به هم متصل است.” “هر یک از ما بخشی از این دنیای کاملاً متصل است؛ مانند هر دستگاهی. ما مشتاقانه منتظر همکاری با شرکا و توسعه دهندگان بیشتر برای ساخت یک اکوسیستم شکوفا HarmonyOS و ارائه تجربیات ، محصولات و خدمات حتی بهتر به مشتریان خود هستیم. سراسر جهان. ”

 

برای اینکه بیشتر مشتریان بتوانند راحتی، یکپارچگی و امنیت HarmonyOS را در همه سناریوها تجربه کنند، نزدیک به 100 دستگاه Huawei قرار است نسخه HarmonyOS 2 را از جمله سری HUAWEI Mate 40 ،Mate 30، P40 ،Mate X2 ،nova 8 و MatePad Pro را دریافت کنند. کاربرانی که می خواهند زودتر سیستم عامل جدید را امتحان کنند می توانند در Huawei Club یا در برنامه My Huawei درخواست خود را ارسال کنند یا در هر یک از 66 فروشگاه تجربه آفلاین Huawei در چین برای برنامه HarmonyOS Experience Officer ثبت نام کنند.

بازگشت به لیست