تکنولوژی

هر آنچه برای ایجاد یک شبکه وایرلس نیاز دارید

هر آنچه برای ایجاد یک شبکه وایرلس نیاز دارید

همه شما با مفهوم شبکه وایرلس آشنا هستید؛ شبکه‌ای که بدون استفاده از کابل و به‌صورت بی‌سیم دستگاه‌ها را به یکدیگر متصل نماید. هدف از شبکه‌های کامپیوتری اشتراک گزاری منابعی چون اینترنت، پرینتر، دورنگار، هارد درایو و … است که منجر به کاهش هزینه‌ها و ایجاد ارتباطات میان موقعیت‌های مکانی مختلف خواهد شد.

ساختار این فناوری به نحوی است که بتوان از طریق سیگنال‌های رادیویی به انتقال داده پرداخت و بنابراین نیازمند سخت‌افزارهایی است که بتوان پروتکل‌های شبکه را از طریق آن راه‌اندازی و پیکربندی کرد مانند کارت شبکه وای فای، روتر، اکسس پوینت، سوئیچ و توسعه‌دهنده‌های شبکه.

روتر بی‌سیم

روتر وایرلس را می‌توان قلب هر شبکه بی‌سیم خانگی نامید. استاندارد فعلی روترهای وایرلس، 802.11ac است که پخشی بی‌وقفه در تماشای آنلاین ویدئوها، مکالمات اینترنتی و بازی‌های تحت وب فراهم می‌کند و سرعتی چندین برابر از نسخه پیشین 802.11n ارائه می‌دهد. همچنین روترهای AC امکان مدیریت بهتر چندین دستگاه مانند تبلت، موبایل و لوازم‌خانگی هوشمند را نسبت به مدل‌های قدیمی میسر می‌سازند.

از مدل‌هایی که می‌توان برای این کار در نظر گرفت DIR-882 دی-لینک است که مجهز به فناوری AC، دوبانده بودن و قابلیت چندین دریافت و ارسال همزمان (MU-MIMO) می‌باشد.

سوئیچ‌های اترنت

در شبکه‌های خانگی داشتن روتر کفایت می‌کند اما درصورتی‌که قصد ایجاد شبکه در کسب‌وکار خود را دارید باید از یک سوئیچ اترنت استفاده نمایید. سوئیچ‌ها با به‌کارگیری آدرس‌های فیزیکی دستگاه، پیام ورودی را به مقصد یا پورت مشخص ارسال می‌کند.

علاوه بر این با داشتن ویژگی‌های پیشرفته امنیتی و ارتباطی اجزای یک شبکه را به یکدیگر متصل می‌سازند و یا به‌عبارت‌دیگر اتصال میان منبع و مقصد را برقرار می‌کند.

DGS-1210-10P دی-لینک دارای 8 پورت گیگابیت اترنت PoE و دو پورت SFP سوئیچی هوشمندی است که می‌توانید در شبکه کسب‌وکار خود از آن بهره‌مند شوید.

آداپتورهای شبکه بی‌سیم

هر کامپیوتری برای اتصال به شبکه WLAN به کارت یا دانگل شبکه بی‌سیم نیاز دارد که در دو مدل PCI و USB به بازار عرضه شده‌اند.

این کارت‌های شبکه شامل یک فرستنده/گیرنده رادیویی هستند که به ارسال، دریافت، شکل‌دهی و مدیریت اطلاعات میان کامپیوتر و شبکه می‌پردازند.

اکسس پوینت‌ها و توسعه‌دهنده‌های بی‌سیم

اکسس پوینت‌ها امکان اتصال دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم را از شبکه کابلی موجود فراهم می‌کنند. درصورتی‌که موقعیت مکانی منزل یا محل کارتان به نحوی است که تعداد کاربران بسیاری به آن متصل می‌شوند و یا در برخی نقاط پوشش کافی وایفای وجود ندارد می‌توانید از اکسس پوینت‌ها یا توسعه‌دهنده‌های شبکه استفاده کنید.

چه در منزل و چه در محیط کار خود قصد راه‌اندازی شبکه‌ای بی‌سیم داشته باشید به اجزای ذکرشده برای این کار نیاز دارید که البته بسته به مکان و شرایط می‌توانید برخی از آن‌ها را بکار برده و یا حذف نمایید.

بازگشت به لیست